archive-eu.com » EU » E » EHUN.EU

Total: 61

Choose link from "Titles, links and description words view":

Or switch to "Titles and links view".
  • Amsterdamse Bos | Amszterdami erdő : Amszterdami városnézés
    odébb Reménykedtünk ez is olyan mint máskor annyi különbséggel hogy gyorsabban engedett le Így pumpát kértünk Hátha Pumpával biztosak voltunk lyukas A levegő egyik nyíláson be a másikon ki Gyorsan tehertelenítettük szegénykémet Minden ami nehéz volt átpakoltuk a másikra Táska lánc stb Így talán túléli a kalandot Legfeljebb valahogy hazatoljuk ha lehet útközben vonatra ülünk Ilyen gondolatokkal indultunk délután neki az ismeretlennek Egymás mellett bandukoltunk mellettünk bánatosan gurultak a bringák is Az enyém olyan fura hangot adott közben de legalább ment Pár km után nagyon hollandoknak éreztük magunkat és a tempó is lassúnak tűnt Így én a bringájára annak is a csomagtartójára pattantam Közben Ő a jobb kezével tolta húzta maga mellett a beteget Vicces látvány lehettünk az első pár száz méteren Én nem ültem teljesen jól Ő csak bal kézzel nehezen kormányzott hogy hátul még egy súly volt Amolyan kígyósan kúsztunk előre Végülis kilométereken keresztül próbálgattuk mi a jobb amikor is egy srác tekert el mellettünk mögötte egy másik srác ült Az utas ugyanúgy ült hátul a kapitány mögött Nem féloldalasan mint sok más embert láttunk Így ez a pozició lett a nyerő a sérült meg átkerült a bal oldalra Egyetlen egy bökkenő volt ezzel is azon kívül hogy igencsak fárasztónak tűnk kicsavarodva dupla magát hazavinni az Ő kerekenem volt felfújv 100 ra Féltünk is egy kicsit a későbbi balesettől Már korábban a térképen egy vonatállomást kinéztünk Arra indultunk Ott hosszas tanakodás után eszembe jutott a talán legésszerűbb megoldás én megyek villamossal Ő viszi őket Ő azt állította már kettővel is elboldogult korábban most is menni fog A villamosról meg nem kell átszállni és majdnem házhoz visz ráadásul 1 2 euróból megvan a jegy A vonat drágának bizonyult 2 80 6 Euró fő bicikli és min egyszer át is kellett volna szállni Hazaértünk Egyben szinte egyszerre Én egy enyhe

Original URL path: http://www.amszterdamivarosnezes.ehun.eu/amsterdamse-bos-amszterdami-erdo/ (2016-05-01)

• Amsterdam Hartjesdag | Szívnapok : Amszterdami városnézés
    fel ezt a kedves tradíciót hogy a környékkel megszerettessék ezt a picike belső területet Mivel az utca telis tele lokálokkal melegbárokkal senki sem akart itt élni Azóta a világ változott az itt élő emberek is A szívnapok pénteken kezdődnek egy megnyitóval Szombaton mindenféle programok Az idei év fő attrakciója opera az ablakban Operaéneklési versenyt tartottak ahol a versenyzők piros függönnyel jelzett ablakokból mutatták meg tudásukat Mi nem sokat hallottunk de azok valóban szépek voltak Később a karneváltól volt hangos a környék Sok sok férfi és pár nő öltözött az ellenkező nemnek Pár fős csapatokban vonultak végig a Zeedijk en A tömeg hatalmas volt nem vártuk a végét sem az eredményhírdetést Akadt néhány jópofa vicces jelmez csapat Közben az operaéneklés és a jelmezfelvonulás között sétáltunk egyet a belvárosban A Nieuwmarkton a szokásos szombati piacot találtuk egy kicsi cirkuszsátorral Beljebb a Damon az itt élő Krisna tudatú hívők tartottak nyílt napot Hoztak könyveket ételeket zenéltek beszélgettek Itt is körülnéztünk és indultunk vissza a jelmezesekhez Útközben meg is állapítottuk Amszterdam színes város Nincs okunk panaszra nem unatkozunk Bejegyezte Judit Hörnyéki Dátum 11 43 Címkék amszterdam ünnep fesztivál Leave a Reply Kattintás a válasz elvetéséhez You must be logged in to post a comment

Original URL path: http://www.amszterdamivarosnezes.ehun.eu/amsterdam-hartjesdag-szivnapok/ (2016-05-01)

• Amsterdami kapcsolat : Amszterdami városnézés
    egy másik holland városba kirándulnál el de úgy érzed jó lenne valaki akinek van némi helyismerete ha egy helyi sörfözdében szeretnél beszélgetni az itteni életről bátran írj Ha kérdésed észrev ételed van bátran írj Időpont egyeztetés emailben Email címem strangerinamsterdam gmail com Name Email ID Website Url Subject Comment Captcha Captcha is not case sensitive Submit Comments are closed Amsterdami linkek Kategóriák Hasznosak Holland hétköznapok Tollamból valóak Megjelent írásaim 2013

Original URL path: http://www.amszterdamivarosnezes.ehun.eu/kapcsolat/ (2016-05-01)

• Holland Pass : Amszterdami városnézés
    A listában olyan múzeumok is szerepelnek amik a másik kártyánál nem és olyan látványosságokra programlehetőségekre is lehet használni mint Madam Tussauds Keukenhof Centraal Museum Utrecht dick bruna huis Utrecht Volendam Marken Express Madurodam interactive miniature park A weboldalon részletezi a listán szereplő múzeumok at egyéb szórakozási lehetőségeket mire használható fel kupon mi hány százalékkal olcsóbb a kártyával Akit érdekel tessék körülnézni Categories Hasznosak Tollamból valóak Leave a Reply Kattintás a

Original URL path: http://www.amszterdamivarosnezes.ehun.eu/holland-pass/hasznos-informaciok/ (2016-05-01)

• Iamsterdam Card : Amszterdami városnézés
    hasznos információval Aki aránylag a belvárosban lakik és szeret sétálni biciklizni az elképzelhető hogy a tömegközlekedést nem is fogja nagyon igénybe venni A belváros kicsi gyalog bejárható és a főbb látnivalók ide koncentrálódik Aki meg vállalja az esetleg esős szeles időben való tekerést annak a pár napos bicikli bérlés a legkézenfekvőbb megoldás Múzeum sok van de egy hosszú hétvégés kiruccanás kereteibe olyan nagyon sok nem fér szerintem bele Itt érdemes utánaszámolni Az árak elég különbözőek és valahol vannak speciális ajánlatok egy egy időszakra napszakra A kártyával a Van Gogh múzeum ingyenesen a Rijksmuseum birodalmi múzeum csak 2 5 eurós kedvezménnyel látogatható Az Anna Frank ház ami sincs is a kedvezményezett helyek között Mivel ezek a legfőbb látnivalók és ráadásul nagyvolúmenűek is egyben ezért túl sok más nem biztos belefér Mindenképp érdemes végiggondolni mennyiből szeretnénk utazni mit szeretnénk látni Ezekről is írok majd mik szerintem azok a helyek épületek múzeumok amiket érdemes megnézni ha itt jár az ember Node vissza a kártyához Olyanoknak akiket nem csak a fent említett 3 múzeum érdekel szeretnének hajókázva is várost nézni nem szeretnének főleg ősszel és télen sétálni ebben sokszor elég szutykos időben annak nagy valószínűséggel megéri 24 órás kártya 42 euró 48 órás kártya 52 euró 72 órás kártya 62 euró Pár múzeumbelépő az árak egy felnőttre vonatkoznak Rijksmuseum 15 euró Van Gogh museum 15 euró Anne Frank huis 9 euró Ezek az egyik leglátogatottabb múzeumok a városban ezért főleg a nyári szezonban hosszú sorokra lehet számítani Ezt is érdemes belekalkulálni a programba Anne Frank háznál lehetőség van online adott időpontra foglalni jegyet így akkor a jegyen feltüntetett időpontban sorban állás nélkül bemehetünk illetve a Van Gogh múzeumban előre vásárolt jeggyel kártyával soron kívül beengednek a Rijksmusem ról megbízható információm nincs de valószínű hasonló a rendszer mint a Van Gogh múzeumban A többi múzeumról

Original URL path: http://www.amszterdamivarosnezes.ehun.eu/i-amsterdam-card/hasznos-informaciok/ (2016-05-01)

• Az élet gumicsizmában és esőkabátban. : Amszterdami városnézés
    igazán az aminek lennie kellene Elképzelhető hogy nem is értik amit pókerarccal próbálunk nekik motyogni Pár írott és íratlan szabály amiket jó betartani amikhez érdemes igazodni Minden új lakónak ajánlatos beszerezni egy kétkerekű járgányt értsd bicikli Egyetlen követelmény van vele szemben guruljon Nem baj ha rozsdás ha csörög ha zörög Csak működjön Szinte mindenki ezzel közlekedik Autóval a belvárosban gyakorlatilag lehetetlen parkolni hosszabb ideig vagy egy egész vagyonba kerül és pár hónapon belül itteni rendszámot kell rá szerezni stb Az autó macerás biciklivel amúgyis minden megoldható Azzal viszik a gyerekeket iskolába azzal mennek bevásárolni és egy vastag lánccal bárhova le lehet tenni Ha mégis messzebb visz az utunk itt a vasúthálózat tökéletesen működik Mindenfelé sűrűn járnak a vonatok tiszták és pontosak Persze mindezekre csak azután gondolhatunk miután van már fedél a fejünk felett Mivel itt a lakáskeresés kicsit problémásabb mint szülőhazánkban így már el is érkeztünk a következő pontunkhoz a munkához E nélkül vagyis fizetés munkahely nélkül nincs lakás Leellenőrzik papírt kérnek és ha találunk is egy lakást amit még ki is tudnánk fizetni nem biztos hogy a miénk lehet Itt ugyanis a bérleti díj sokszorosát meg kell keresni havonta hogy ott is lakhassunk Munkát kizárólag csak akkor kapunk ha regisztráltuk magunkat kaptunk adószámot Regisztrálni viszont csak lakcímmel lehet Ilyen esetben egy barát ismerős jól jön akinél meghúzhatjuk magunkat 1 2 hónapig Egyéb esetben ördögi kör amiből igen nehéz kiszakadni Ha szerencsénk van elég a folyékony angol a munkavállaláshoz ha mégsincs akkor bizony csak a hollanddal leszünk befutók Mással pl némettel szinte esélytelen A legegyszerűbb ha már otthon elsajátítjuk az angol nyelvet és a holland alapokat Ha már itt vagyunk segítenek a nyelvüket tanulni vannak ingyenes kurzusaik amikre regisztráció után lehet jelentkezni Tehát itt is csak dolgoznunk tanulnunk kell Ők mindenben segítenek Pár hónap év ittlét után mi is többet

Original URL path: http://www.amszterdamivarosnezes.ehun.eu/az-elet-gumicsizmaban-es-esokabatban/holland-hetkoznapok-amszterdami-elet/ (2016-05-01)

• A kétkerekezés szabályai : Amszterdami városnézés
    lelesni hogyan is közlekedik két keréken egy igazi hollandus Tapasztalatból mondom hogy több hónapos intenzív gyakorlás szükségeltetik néhány mutatványhoz És vannak olyan helyzetek is amit mi sem értjük hogyan De ők ebbe születnek bele így nőnek fel így öregednek meg Néhány pontban összeszedtem mikortól nevezheti magát az ember holland biciklisnek 1 Divatból piros pöttyösre netán valami rikító színre festetem a biciklimet és szerzek hozzáillő kellékeket úgy mint ülésre védő csengő táska esetleg extra díszítők pl művirág a kormányra 2 Vagy egyáltalán nem érdekel a biciklim külseje 3 A lényeg hogy guruljon Nem érdekel ha nyikorog rozsdától a láncot sem látni ha hatalmas nyolcasok vannak a kerekekben 4 Gyalogosnak soha nem állok meg még ha az autós nagylelkűen át is engedte mellettem őket 5 A közlekedési lámpákat táblákat csak ajánlottan tartom be a piros lámpánál általában csak körülnézek és megyek is 6 Egyik kezemmel telefonálni egyáltalán nem jelent gondot 7 Akkor sem ütközök semmilyen nehézségbe ha egy rekesz sört a bicikli hátsó csomagtartóján kell tartanom tekerés közben 8 Értelemszerűen szatyrok csomagok tömkelege sem akadályoz meg a kormányzásban 9 Vittek már bicikli hátulján esetleg elején a kosár tartóján és én is vittem számtalanszor valakit a biciklimen 10 Tudom mi az bakfiets és ha gyerekem lesz én is veszek egyet hogy abban vigyem az iskolába A bicikli elején egy nagy láda amibe főleg kis gyerekeket szoktak vinni sokszor többet is 11 A biciklim rendelkezik egy hátsó patkózárral és minimum egy vastag lánccal hangos csengővel egy táskával hátul vagy egy kicsi ládával elől 12 Rendszeresen beszélgetek hazafelé a barátaimmal egymás mellett kerekezve Ha egyedül vagyok hangosan dúdolok fütyülök valamit 13 Gyakorlatilag bárhol parkolhatok és ezt a lehetőségemet ki is használom nap mint nap 14 Az eső egyáltalán nem zavar Ha elázom majd megszáradok 15 Ha sokat járok két keréken rendelkezem gumicsizmával esőkabáttal esőnadrággal amit

Original URL path: http://www.amszterdamivarosnezes.ehun.eu/a-ketkerekezes-szabalyai/holland-hetkoznapok-amszterdami-elet/ (2016-05-01)

• Sinterklaas, a holland Mikulás : Amszterdami városnézés
    tengerészek patrónusa volt és jelenleg is Amszterdam védőszentje A 11 században itáliai kalózok a földi maradványait elrabolták és Olaszországba spanyol fennhatóság alatt lévő területre vitték A törökök mind a mai napig mindhiába követelik vissza az ereklyeként tisztelt csontokat December 6 egyházi ünnep volt az évszázadok folyamán vált a gyerekek ünnepévé A reformáció alatt a 16 17 századi Európában sok protestáns az ajándékhozót a Jézuskára Christ Child Chriskindl az ajándékozás dátumát december 5 vagy 6 ról karácsony estére cserélte Az itteni hollandiai modern Mikulás hagyományát Jan Schenkman író fogalmazta meg 1850 ben Sint Nicolaas en zijn knecht c gyerekeknek szóló könyvében Az itteni Télapó nem az az aranyos duci piros pozsgás Télapó amit mi ismerünk aki ráadásul először a Coca Cola cég egyik reklámkampányában tűnt fel 1931 ben hanem egy magas vékony püspöki ruhába öltözött hosszú fehér szakállú Szent Miklós Aranyos ő de egészen más mint az otthoni mesekönyvekben megszoktuk A hosszú utat hajóval vagy ahol erre nincs lehetőség ott szürke lován Amerigo n teszi meg Krampuszok manók helyett kicsi fekete afrikai segítői vannak akik tetőről tetőre ugrálnakfinomságokat dobálva a kéményekbe Schenkman először név nélkül említi őket öltözéküket ázsiai öltözéknek írja le később lesz a nevük Zwarte Piet Fekete Péter Valószínű az író a Holland gyarmatokra tett egyik kirándulása ihlette őket Származásuk napjainkban komolyabb kérdéseket is felvet egyre többen vannak akik úgy gondolják hogy a gyerekeket rasszizmusra nevelik ha a segítők afrikaiak Kívülállóknak is ez az első gondolata fekete rabszolga Cáfolatként az egyenruhájukat hozzák fel ami az olasz kéményseprők ruhájára hasonlít és semmikép sem afrikai a kezükben egy kémény seprű van Ebbe a képbe a tetőn ugrálás a kosztól fekete arc is tökéletesen beleillik azonkívül a 19 században valóban jöttek olasz vendégmunkások hogy megtisztítsák Amszterdam kéményeit Egyesek szerint még mórok lehetnek de a mórok nem fekete bőrűek és a ruhájuk sem

Original URL path: http://www.amszterdamivarosnezes.ehun.eu/sinterklaas-a-holland-mikulas/holland-hetkoznapok-amszterdami-elet/ (2016-05-01)